Dag….ach wat doet het er toe. Gewoon weer een nieuwe blog!

Vandaag van Lompoc naar LA (dat staat voor Los Angeles). Onderweg niet heel veel boeiends gebeurt. Behalve onze stop bij een plaatselijk strandje. Ergens tussen Santa Barbara en LA (dat staat voor…o, dat had ik al verteld). En Noah vond het geweldig. Voor Nederlandse begrippen waren het vrij hoge golven, dus je moest hard rennen om optijd weg te komen.

En zoals te verwachten was wilde het optijd wegkomen niet altijd lukken. Natte benen. Bah! Maar we geven niet op. We blijven rennen! Totdat de golven ons echt te pakken hebben. Dat lukt ze nooit!!!

Of toch wel……Volgens mij zag hij een kwartje liggen 🙂

Na deze gezellige tussenstop zijn we weer verder op pad gegaan naar LA (ik neem aan dat jullie inmiddels wel weten waar dat voor staat). We hadden een kamer gereserveerd bij het Knott’s Berry Farm Hotel. Dat ligt precies naast het Knott’s Berry Farm Park. Geen idee waarom het zo heet. Ze hadden het beter het Snoopy Park kunnen noemen. Want het ging alleen maar om Snoopy en Co. Vanaf onze kamer hadden we perfect zicht op de houten achtbaan. Het zag er hartstikke leuk uit. Het was echter al redelijk laat toen we aan kwamen. En we moesten nog eten. Dus direct maar op pad om de maagjes weer gevuld te krijgen. Beneden voor het hotel kwamen we toevallig Snoopy zelf tegen. Dat was even leuk!! Vooral Zoë ging door het dolle heen! Zo’n grote knuffelhond had ze nog nooit gezien. En ze konden samen gezellig stampen. Tsja, je moet wat he. Na dit gezellige samenzijn zijn we toch maar gaan eten. Het werd een steakhouse. Heerlijk gegeten! Daarna het mandje in, want morgen gaan we het pretpark in.

S’ochtends vroeg opgestaan want we wilde optijd in het park zijn. En omdat we daarna weer verder gingen naar het volgende hotel, moesten we ook weer eerst alles inladen. En nog eens een kleine 20 minuten rijden. 20 minuten?!?! Ja want nu we Snoopy al hadden ontmoet, was er in dat park niks meer te beleven. Dus gingen we (was echt niet gepland hoor) naar Disneyland. Daar was een paar dagen geleden een nieuw gedeelte geopend. Een heel stuk met Cars. Het zag er leuk uit. Maar het was een gekkuh huis! Ondanks dat we vroeg waren stond er voor een bepaalde attractie al een rij van 210 minuten. En de FastPassen waren ook al op. Zelfs om met Bliksem Mcween op de foto te gaan stond een rij van 3 kwartier. Gelukkig kwamen we z’n kameraad tegen. Dus dan maar ff met hem op de foto.Daarna weg van dat drukke gedeelte, richting “A bugs life” gedeelte. Daar hadden ze een aantal attracties waar de kinderen wel in konden en we geen eeuw hoefde te wachten. Zoals de botsbeestjes.Daarna nog vele attracties gedaan. En nog een beetje rondgeslenterd. Conclusie: Leuk park!Daarna naar het andere park. Disneyland zelf (dat andere park was Disney California ofzo). Dat is het origineel. Parijs is een mislukte kopie daarvan. Ook hier hebben we weer lekker rond gelopen en wat attracties gedaan. We hebben ook gelachen om het kasteel daar. Dat was waarschijnlijk voor de 7 dwergen gemaakt. Erg klein dus.

Onderweg nog allemaal rare figuren tegen gekomen. We werden op een gegeven moment nog lastig gevallen door 2 uit de kluiten gewassen eekhoorns. (Joep weet wel hoe dat voelt).

Daarna nog in ToonTown geweest. Daar wonen die rare figuren allemaal. Noah vond het geweldig. Zoë vond het allemaal wel prima.

Na een vermoeiende dag weer de auto ingestapt om door te rijden naar SD (dat staat voor San Diego) Dat was nog een 1.5 uur rijden. Dat ging redelijk…..naar omstandigheden. En dan vraag je aan Noah wattie het leuks vond…..”Het huis van knabbel en babbel”. Dat was een trapje in een boom. Boven aangekomen kwam je op een loopbruggetje de boom uit. Dat was het. Mickey’s huis was vele malen leuker. Maarja, als je eenmaal een favoriet hebt…..

We kwamen (zoals te verwachten) laat aan bij het hotel. Snel inchecken en naar bed. Maar de kids hadden in de auto al even geslapen, dus dat snel naar bed zat er niet echt in.

De ochtend daarna zijn we naar Old Town gegaan om te ontbijten. Daarna weer terug naar het hotel om even lekker te gaan zwemmen. Vooral die glijbaan viel in de smaak. Noah was nog niet beneden/met z’n hoofd boven water of hij riep “NOG EEN KEER!”

S’middags nog even shoppen bij de outlet. De kids zullen wel moe zijn, dus kunnen wij lekker ons gang gaan. De kids waren inderdaad moe. Maar ze lieten ons niet echt lekker ons gang gaan. Jammer maar helaas. We hebben daar trouwens ook nog de grens met Mexico gezien. De outlet lag er direct naast. De grens deed ons denken aan de Berlijnse muur. Niet echt gezellig dus.

S’avonds uit eten geweest in DownTown San Diego. Laura had ff een goede steakhouse opgezocht. Nou, dat klopte. Sjieke tent! En Lekker gegeten! Alleen een beetje duur. Ach, dat mag ook wel eens!

Vandaag gaan we richting het park midden in San Diego. Daar is ook de Zoo. Misschien dat we daar ook nog even een bezoekje aan brengen. FF kijken hoe de dag verloopt. HE weer vast hier trouwens (ook, net als bij jullie) een beetje tegen. Een graadje of 26 overdag. Maar tegen de avond wordt het snel koeler (18 graden ofzo). Afzien dus!

7 gedachten over “Dag….ach wat doet het er toe. Gewoon weer een nieuwe blog!

1. Dat is genieten in de golven, en wat is er nou niet leuker dan kletsnat worden van de golven. De foto’s zijn inderdaad super ! Rust nog maar een beetje uit voor de lange reis naar huis begint.
    Dikke knuffel Oma Roger

• “Knott’s Berry Farm Park. Geen idee waarom het zo heet”… Nou eenvoudig eigenlijk. Het park is ontstaan vanuit de bessen boerderij van de familie Knott. (:-)

Ach een beetje minder weer is wellicht goed, dan is de klap niet zo groot als je weer thuis bent….(:-)

2. Tss hier koelt het savonds ook best wel af hoor. Zeker als je net een stortbui op je kop krijgt, wat mij natuurlijk niet overkomen is.
    Noah volgende keer wel ff een zwembroek aandoen als hij een duik in de golven neemt.
    Oja Joep smeekt of je het alsjeblieft niet meer over je weet wel wie en je weet wel wie ook wil hebben, hij heeft nog nachtmerries over hen.

3. Even een paar dagen gelezen maar wat heb ik zitten lachen bij het lezen van jullie Blog! Leuke verhalen. En lief dat Rain met vaderdag zo in de watten is gelegd. En dat ijs concept hebben ze in nl ook :-). Wat een leuke foto’s van w.d alleen jammer dat het zo druk was. Geniet van jullie laatste dagen in America. En jammer dat je de ipad niet kon inladen….. groetjes

4. Lekker, weer dagen met volop genieten achter de rug dus ! En dat kasteel in Disneyland park, hahaha, inderdaad erg klein ! Wel drukke dag, ook gelijk door naar San Diego. Maar de zoo is absoluut heel erg mooi, staat niet voor niets bekend als een van de mooiste dierentuinen in de wereld. Als je naar mooi strand wilt, vergeet dat niet naar La Jolla te rijden, prachtig !! Veel plezier !

5. het gaat al weer opschieten voor jullie wat hebben jullie een hoop gezien en ook meegemaakt

gr T Evelyn

6. He weer veilig geland en weer thuis in “zomers” Nederland ! Je zult wel snel weer heimwee krijgen.