Dag 18 tm 20

Dit keer een paar dagen bij elkaar maar er zijn niet zoveel foto’s en ook niet veel gebeurd dus vandaar

dag 18

Vandaag nog een dag Yosemite en vandaag was the valley aan de beurt. We hadden veel plannen en routes van tevoren uitgekozen maar door het gebrek aan internet kon ik niet kijken waar we nou precies moesten beginnen dus was het even zoeken geblazen. De eerste wandeling was die naar de lower falls.Het was veel drukker dan we verwacht hadden en het duurde even voor we onze auto kwijt konden. Bij de watervallen wilde ik wat mooie foto’s maken van de kinderen bij de watervallen maar……batterij leeg!!! Wat een pech! Nou ja dan geen foto’s. De route was opzich wel leuk maar helaas heel erg druk. Wij met onze 2 buggy’s konden haast niet naast elkaar lopen om ruimte voor andere te maken. Na de route de auto opgehaald en bij het visitors center geparkeerd. Ook eerst weer 10 keer rond tot er eindelijk een plekje was. Daarna een broodje gegeten en met het busje naar de halte mirror lake. Hier de hike naar het meer gelopen en even lekker pootje gebaad met de kids. Daarna weer naar de bus tot de visitors center. Toen we net uit de bus waren vroeg Rain of ik de tas had….Nee jij ook niet? Shit tas in de bus laten staan! Het is ook zo’n gedoe telkens omdat de kinderen niet in de buggy mogen dus moet je ze inklappen en naar binnen tillen samen met de kinderen en de luiertas. Rainard is snel naar een halte gelopen waar onze bus nog langs moest terwijl ik op de volgende bus wachtte om te vragen of ze de bus kon oproepen om mijn tas apart te houden. Maar helaas, contact tussen de bussen is verboden. PFFFF nu maar wachten of we onze bus tegen kwamen en of onze tas er nog in stond. Gelukkig na een kwartiertje stopte onze bus met tas er nog in!! Snel naar de auto en afhaal eten gehaald. Rustig op het balkonnetje gegeten en de koffers ingepakt. Morgen via de mariposa grove richting San Francisco.

Vandaag was een dag waar we echt naar uitgekeken hadden maar door de drukte en chaos die we een beetje voelde in het park viel het wel een beetje tegen. Misschien zou het beter zijn om in ieder geval een deel van het park auto vrij te maken zodat je wat meer rust in het park krijgt…

dag 19

Het was weer tijd om Yosemite te verlaten en richting San Francisco te rijden. Ik had niet lekker geslapen en had een vermoeden waarom maar wat we niet durfde uit te spreken. Eerst nog via de Mariposa Grove voor de grote bomen. Na een uurtje kwamen we aan in Wawona en hebben we lekker gepicknickt. Daarna richting de bomen. We wilde eigenlijk het treintje nemen maar 26 dollar p.p voor iets waar de kinderen waarschijnlijk halverwegen al uit wilde zagen we niet zitten dus zijn we gaan lopen. We waren nog maar net gaan lopen toen ik al merkte dat het hem niet ging worden voor mij. De route ging natuurlijk weer omhoog en met die buggy had ik er gewoon geen kracht voor dit keer.Rain is samen met Zoë nog wel naar de Grizzly tree gelopen. Daarna wel nog wat leuke foto’s gemaakt en toen opweg om zo dicht mogelijk bij San Francisco te komen.

UIteindelijk zijn we tot Modesto gekomen en hebben we een hotel gezocht. Uiteindelijk de Ramada gekozen en lekker in het zwembad gezwommen. Na het zwemmen hebben we ons omgekleed en hebben we echt heeeerlijk italiaans gegeten in de stad! Zelfs de kinderen hebben alles op gegeten!! Daarna terug naar de kamer en gaan slapen.

Dag 20

Vannacht bijna niet geslapen en ik voelde me best ziek. Misschien moesten we het toch maar uitspreken…… weer een blaasontsteking? Even naar de dokter om mijn urine na te laten kijken en natuurlijk weer overdreven nagekeken. Na een half uurtje kwam de uitslag en ja hoor een blaasontsteking (kon er ook nog wel bij). Even lukte het niet om me uit te checken omdat mijn land niet in de computer stond. Beetje dom van mij ik had namelijk Holland gezegd in plaats van Nederland. Toen dat eenmaal opgelost was naar de wallmart om mijn medicijnen op te halen en boodschappen te doen. Gelukkig sliepen de kinderen na de boodschappen bijna meteen en konden we rustig naar San Francisco rijden. Na ingecheckt te hebben wilde Rainard graag in chinatown eten dus via een grote tunnel erheen gelopen wat best nog ver was. In chinatown een restaurant uitgekozen en het eten was er echt niet te eten!!! Terwijl onze borden nog bijna vol waren toch maar betaald en weggegaan. Toen weer terug lopen maar het was wel erg koud en zo goed voelde ik me niet dus toch maar een taxi aangehouden en zo naar de kamer gegaan. Hier een tekenfilmpje voor de kinderen opgezet en gaan slapen.

6 gedachten over “Dag 18 tm 20

  1. Wat een pech met je blaasontsteking. Hopelijk werken de mrdicijnen snel.
    Leuke foto’s!!

  2. Wederom een paar schitterende plaatjes van de omgeving. Ook al kan je niet altijd doen wat je gepland hebt, zolang jullie maar genieten is het goed. En als het soms even tegenzit en je in alle staten bent omdat je je tas vergeten bent, dan moet je maar denken dat je juist om die dingen later het hardst kan lachen. (Zolang het tenminste nog een ‘happy end’ heeft)

  3. Ach en wie me een beetje kent weet dat ik een beetje een klager ben vooral als het om wandelen gaat 😉

  4. Kom maar lekker over 2 weken oud hollandse koffie bij me drinken onder het genot van alle vakantie foto’s, verhalen en bruidfoto’s. Neem een lekker roseetje en een biertje samen en geniet van jullie vakantie. en uh denk ook even aan ons als je aan de drank zit. Groetjes

Plaats een reactie